Over ons

Faculty Club is een unieke locatie voor vergaderingen, evenementen en culinair genot op wandelafstand van de Leuvense binnenstad.

Het eeuwenoude kader van het Groot Begijnhof – sinds 2000 UNESCO-werelderfgoed – baadt in kalmte en rust en ademt een rijke geschiedenis uit. Daarentegen zijn onze feest- en vergaderzalen modern en comfortabel uitgerust. Zo profiteert u van het beste van twee werelden.

Als ontmoetingsplaats voor wetenschap, cultuur en ondernemen biedt Faculty Club u als klant een totaalpakket aan. Dankzij ons aanbod, onze service en onze prijs-kwaliteitsverhouding zijn we dé referentie in onze sector.

Over ons

Faculty Club ontvangt haar gasten in een eeuwenoud historisch kader: in de Infirmerie van het Groot Begijnhof, die dateert uit de 13e eeuw en werd gerenoveerd in de 16e en 17e eeuw, of in het Convent van Chièvres, dat in 1561 werd gebouwd. Daardoor is het een toplocatie voor vergaderingen, feesten en gastronomisch plezier.

Sinds 31 maart 2000 is het Groot Begijnhof UNESCO-werelderfgoed. Faculty Club mag – onder toeziend oog van de KU Leuven – een deel van dit unieke complex beheren en uitbaten.

Faculty Club wil dat u, onze klant, weet hoe we onze onderneming zien en wat we met onze inspanningen dag na dag willen bereiken. Daarom geven we u graag onze missie en visie mee.

Een missie en een visie zijn enkel waardevol als het volledige team ze draagt. Daarom hebben we alle medewerkers betrokken bij het uitstippelen van onze nieuwe missie en visie. Op basis daarvan is ons strategisch plan voor de toekomst tot stand gekomen.

Onze Missie

Faculty Club is dé ontmoetingsplaats bij uitstek waar academici en ondernemers netwerken. Faculty Club levert een unieke congres- en restaurantservice. Dat doen we voor iedereen die op zoek is naar een externe locatie voor de organisatie van een meeting, evenement of feest.

We bieden modern comfort en een professionele klantgerichte service. We stellen all-in offertes op maat voor zodat al uw evenementen telkens opnieuw kwalitatief en van A tot Z georganiseerd zijn.

We hechten daarbij enorm veel belang aan authenticiteit, onderling vertrouwen en respect. We engageren ons bovendien om onze diensten aan te bieden met het oog op duurzame ontwikkeling. Dat zit stevig verweven in heel onze bedrijfsvoering.

Faculty Club is een onderneming waar mensen met veel ‘goesting’ elke dag opnieuw het beste van zichzelf geven.

Onze Visie

Faculty Club biedt u als klant een totaalpakket voor uw bedrijfsevenement, personeelsfeest, receptie of vergadering. Met ons aanbod, onze service en onze prijs-kwaliteitsverhouding zijn we dé referentie in onze sector. Customer delight staat bij ons centraal. Dat betekent dat wij onze klanten in de watten leggen met een culinaire belevenis en comfortabele en geavanceerde vergaderzalen en arrangementen op maat van uw organisatie. We willen dat u tevreden terugkijkt, én dat uw werknemers, klanten, prospecten, familieleden met een goed gevoel terugblikken op uw evenement. Zo schrijven we samen geschiedenis, net zoals de begijnen dat eeuwen geleden al deden.